Aktualności

Subskrybuj

Oświadczenie
captcha 

Zwracamy się do zarządu Województwa Łódzkiego o przeanalizowanie budowy tunelu dla pieszych pod planowanym dworcem Łódź Widzew. Jego wydłużenie pozwoli otworzyć tereny położone na północ od torów kolejowych

W ciągu najbliższych kilku dni ma być już podpisana umowa z Trakcją na zaprojektowanie i budowę zaplecza ŁKA na Łódź Widzew. Tereny na północ od stacji Widzew to jedne z najbardziej niedocenianych terenów inwestycyjnych w mieście. Już dziś pasażerowie zostawiają samochody od strony ulicy Lawinowej i przechodzą na stację śladem starego przejazdu kolejowego, przejście zostanie wygrodzone po przebudowie. Dziś ruch pasażerów po północnej stronie jest mała jednak przy rozwoju budownictwa jednorodzinnego w tej części miasta, może on wzrosnąć. Mieć stację obsługiwaną przez nawet kilkaset pociągów dziennie i zostawić połowę obszaru obsługi jako pola uprawne, to brak gospodarności! Ponadto obsługa części północnej pomoże osobom ze Stoków, Nowosolnej, Mileszek, a idąc dalej nawet Brzezin i okolic.

 (powiększ)

Dlatego zwracamy się z prośbą o przeanalizowanie pomysły wydłużenia tunelu pod torami. Obecnie budowany tam tunel techniczny nie spełnia norm tunelu dla pasażerów - oprócz jego przedłużenia wymagane byłoby jego poszerzenie do normatywnych rozmiarów. Tunel musiałby być wydłużony o ok. 15 metrów aby przeszedł pod bazą ŁKA, a także dwoma torami rozrządowymi (pierwotny 3 tor nie będzie budowany). 

{ms}

Odpowiedź Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi

Media: 
28 listopada 2013 "Dworzec Łódź Widzew. Łatwiejszy dojazd, mniejsze korki?"