Aktualności

Subskrybuj

Oświadczenie
captcha 

Z zadowoleniem przyjmujemy fakt, że do publicznej debaty na temat uspokojenia ruchu w Łodzi dołożyliśmy się jako organizacja. W końcu władze miasta przyjęły, że trzeba o tym rozmawiać. Ale przejdźmy od deklaracji do czynów

Od dłuższego czasu apelowaliśmy o rozpoczęcie wprowadzania stref tempo-30 w naszym mieście. Rozwiązania znane w całej niemal Europie, w Łodzi były odbierane jako nieznane fanaberie nieprzychylnych samochodom ekoterrorystów. Ale prawda jest taka, że strefy wprowadza się dla poprawy bezpieczeństwa ruchu, dla poprawy jakości życia mieszkańców przy ulicach objętych tymi strefami. Obniżając prędkość, obniża się ryzyko powstania wypadku oraz natężenie hałasu na ulicy.

Takie ograniczenie znacząco podnosi bezpieczeństwo na drodze, ponieważ zmniejsza różnicę prędkości pomiędzy samochodami a innymi uczestnikami ruchu. Łatwej zatem zauważyć co dzieje się na ulicy, nasz mózg ma możliwość reakcji, gdyż nie uruchamia się widzenie "tunelowe" (30 km/ h to naturalne dla człowieka tempo szybkiego biegu). Warto zwrócić uwagę, że takie ograniczenie upłynnia jazdę i zwiększa przepustowość skrzyżowań. Średnia prędkość samochodów poruszających się w ruchu miejskim jest niższa od 30 km/h, a jadący z niższą prędkością kierowcy są skłonni do zachowania mniejszych odstępów przy przejeżdżaniu przez skrzyżowania. Więcej na temat stref tempo-30 (kliknij).

Stanowisko ZDiT
- Niestety, samo ustawienie znaków czy zwężenie jezdni i postawienie znaków nie powoduje tego, że kierowcy zwalniają. Dlatego będziemy stosować wyniesione przejścia dla pieszych i skrzyżowania, które spowodują, że kierowcy instynktownie zwolniąpowiedziała wicedyrektor ZDiT Katarzyna Mikołajec. Wiemy też, że Zarząd Dróg i Transportu planuje wprowadzenie pilotażowej strefy już w 2014 roku. 

Strefy w 2014
Dlatego mając świadomość, że takie strefy trzeba tworzyć od razu w kilku miejscach, aby każdemu maksymalnie przybliżyć sposób działania jak i korzyści płynące z tego rozwiązania proponujemy, aby w 2014 roku wytyczyć pięć stref tempo-30. Zlokalizowane są w pięciu różnych częściach Łodzi:

Nazwa: Radiostacja

Liczba wjazdów do strefy (konieczność zamontowania odpowiednich znaków): 5
Ulice wchodzące w strefę: 
Małachowskiego - pomiędzy Konstytucyjną a Kopcińskiego
Krzywickiego - pomiędzy Narutowicza z Małachowskiego 
Całe ulice: Solskiego, Zelwerowicza, Tkacka, Edukacyjna

Nazwa: Karolew I
Obszar ograniczony ulicami: 

od północy al. Bandurskiego
od wschodu: ul. Maratońska 
od południa al. Waltera-Janke 
od zachodu al. Bandurskiego 

Liczba wjazdów do strefy (konieczność zamontowania odpowiednich znaków): 6

Ulice wchodzące w strefę: 

Krzemieniecka - pomiędzy Bandurskiego a Karoleweską
Karolewska - pomiędzy Krzemieniecką a Bratysławską 
Bratysławcka - pomiędzy Karolewską a Waltera-Janke
Wileńska - pomiędzy Maratońską a Bandurskiego 
Wróblewskiego - pomiędzy Maratońską a Bandurskiego 
Całe ulice: Chodkiewicza, Wyspiańskiego, Celna, Żubrowej, Kajakowa, Wygodna, Objazdowa, Nad Karolewką, Wioślarska, Narciarska, Trójskok. 



Liczba wjazdów do strefy (konieczność zamontowania odpowiednich znaków): 18
Ulice wchodzące w strefę: 
Leszczynowa, Jarzębinowa, Wiązowa, Laurowa, Folwarczna, Jaworowa, Kasztanowa, Modrzewiowa, Aleja Róż, Strumykowa, Jodłowa, Świerkowa, Włościańska, Litewska, Bukowa, Olszowa, Bzowa, Botaniczna, Jaśminowa, Jaskrowa, Hortensji, Makowa, Chabrowa, Zdrojowa, Przyrodnicza, Skrzypowa, Malwowa, Żarnowcowa, Głogowa, Orzeszkowej, Krzewowa, Pogodna, Karłowicza, Biegańskiego, Cisowa, Akacjowa, Skarbowa.


Liczba wjazdów do strefy (konieczność zamontowania odpowiednich znaków): 19
Ulice wchodzące w strefę: 
Długosza - od al. Włókniarzy do ul. Kasprzaka i od ul. Kasprzaka do Pietrusińskiego 
Odolanowska - od Drewnowskiej do Floriańskiej 
Całe ulice: Floriańska, Pietrusińskiego, Okrzei, Bardowskiego, Ossowskiego, Wapienna, Rychlińskiego, Lorentza, Augustyniaka, Górna, Waryńskiego, Gazowa. 


Liczba wjazdów do strefy (konieczność zamontowania odpowiednich znaków): 19
Ulice wchodzące w strefę: 
Senatorska - od Sosnowej do Kilińskiego 
Zarzewska - od Rzgowskiej do Kilińskiego 
Całe ulice: Grabowa, Słowiańska, Dębowa, Sosnowa, Stocka, Krucza, Suwalska, Łomżyńska, Praska, Radomska, Lubelska, Kaliska

    {hb}